vrijdag 24 oktober 2008

Sihanoukville en "Paradise Island"

Gemengde verhalen over Sihanoukville maken dat we niet goed weten wat te verwachten van dit kuststadje en de kwaliteit van het duiken. We nemen dus de proef op de som en gaan zelf onze mening vormen. Eens aangekomen, het strandje verkend, duiktripje geboekt, werd Sihanoukville als snel ZALIG bevonden. Geen grote stad als Nha Trang maar een klein gehuchtje met gezellige barretjes op het strand, met de sprekende naam Serendipity.

De zichtbaarheid bij het duiken verschilt sterk van duik tot duik, maar we zien wel veel meer scholen vissen dan in de Vietnamese waters. We slapen die nacht op een Paradise Island, althans, zo hebben wij het genoemd. Ons huisje op de pier is fantastisch, het leven van het kleine vissersdorpje speelt zich voor ons af, het is er rustig, vredevol, gewoon perfect.

We eten de beste spaghetti met de meest verse calamares ooit en krijgen, gratis en voor niets, een prachtige avondvoorstelling van de natuurkrachten. We beseffen dat het niet veel beter dan dit wordt.



Tijdens de volgende duiken zien we een grote octopus, zwemmen we voorbij enkele roggen en vinden een zeepaardje. Prachtig.

Als op een prachtige ochtend in dit voor ons echte paradijselijke eiland Bert vraagt: "Lieve schat, wil je met mij trouwen!!", dan kan ik alleen maar roepen: "JAAAA!!!!!!"
En op de volgende manier sturen we de blijde boodschap de wijde wereld in:


Komt het door de emoties van mij ten huwelijk te vragen of door teveel tijd onder water door te brengen maar de volgende drie dagen heeft Bert hoge koorts en blijft aan bed gekluisterd... het begint een maandelijkse gewoonte te worden. Reizen, het vergt wat van een mens :-)










2 opmerkingen:

Anke zei

Hey schatties,
Na 3 weken stilte is het wel fijn om nog eens iets te horen en te horen dat jullie het goed doen.
Thailand zal ik niet halen, want de tickets zijn heel duur!!! Maar ik geef een knuffel mee aan Deevid en Annelies....

Tot hoors!
Dikke Kus en veel Liefs!

Nathalie zei

mijn waarschuwing of tuol sleng en killing fields kwam blijkbaar al te laat... geniet ervan! doedele, ik mis onze (girl talk...)